Susa Web Tools
Susa Web Tools
سه اتفاق مهم هفته
 
حسین چراغ هدایت است
ارادت به امام حسین
 
جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
1)مرگ دیکتاتور لیبی:سرهنگ قذافی، دیکتاتور لیبی که بیش از چهار دهه با پنجه آهنین بر ملت لیبی حکومت کرد، سرانجام روز پنجشنبه 28 مهر 1390 در مخفیگاه خود در شهر سرت توسط انقلابیون لیبی دستگیر و به هلاکت رسید. زمانیکه شهر سرت با پیشروی نیروهای شورای نظامی لیبی سقوط کرد قذافی در حفره‌ زیر پلی بین شهری در شهر سرت پنهان شده بود. قذافی در آنجا زنده دستگیر شد اما در مسیر انتقال به مصراته با تیراندازی انقلابیون خشمگین و به ضرب 2 گلوله کشته شد. نیروهای انقلابی لیبی پس از گذشت 9 ماه از آغاز قیام مردمی این کشور (27 بهمن تاکنون) با کشتن دیکتاتور انتقام 4 دهه خشونت و سرکوب را گرفتند. این امیدواری وجود دارد که با پایان دیکتاتوری سیاه قذافی در لیبی و ورود این کشور به مرحله نوینی از حیات سیاسی خود، راه برای اعمال حاکمیت ملی توسط مردم این کشور هموار شود.

2)طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن این سر شماری بزرگترین سرشماری است که در این کشور انجام می‌گیرد. این سرشماری هر ده سال یک بار با هدف تعیین مشخصات جمعیتی کشور ایران توسط مرکز آمار ایران انجام می‌گیرد. آخرین سرشماری از این دست سرشماری سال 1385 بود که در آن جمعیت ایران حدود ۷۰ میلیون تعیین شد.

درایران، بنابر مادهٔ ۴ قانون مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر ده سال یک بار با فرمان رئیس جمهور اجـرا می‌شود(که البته جدیدا این قانون تغییر کرده وبه 5 سال تنزل یافته است یعنی از این پس این آمارگیری هر 5 سال یکبار انجام خواهد شد) .

همزمان با اولین روز از آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در این طرح ملی شرکت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، با توصیه به آحاد مردم برای همکاری با مأموران آمار در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کردند: سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه ریزی صحیح بمنظور بهره مندی از آینده ای منطقی، معقول و مطلوب است.

3)زمین لرزه در ترکیه :زمين لرزه اي به بزرگي 2/7 ريشتر بعد از ظهر روز يكشنبه استان وان و استان هاي حومه آن را بشدت به لرزه درآورد كه به گفته وزير كشور تركيه بيش از 350 نفر زخمي برجا گذاشت و منجر به تخريب نزديك به 970 واحد مسكوني و تجاري شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حسین چراق هدایت است و آدرس hosseinshirinabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 21494
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس