Susa Web Tools
Susa Web Tools
حسین چراغ هدایت است
 
حسین چراغ هدایت است
ارادت به امام حسین
 
یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:46 ::  نويسنده : حسین

تو مثل راز پاییزی و من رنگ زمستانم
چگونه دل اسیرت شد قسم به شب نمی دانم
تو مثل شمعدانی ها پر از رازی و زیبایی
و من در پیش چشمان تو مشتی خاک گلدانم
تو دریایی ترینی آبی و آرام و بی پایان
و من موج گرفتاری اسیر دست طوفانم
تو مثل آسمانی مهربان و آبی و شفاف
و من در آرزوی قطره های پاک بارانم
نمی دانم چه باید کرد با این روح آشفته
به فریادم برس ای عشق من امشب پریشانم
تو دنیای منی بی انتها و ساکت و سرشار
و من تنها در این دنیای دور از غصه مهمانم
تو مثل مرز احساسی قشنگ و دور و نامعلوم
و من در حسرت دیدار چشمت رو به پایانم
تو مثل مرهمی بر بال بی جان کبوتر
و من هم یک کبوتر تشنه باران درمانم
بمان امشب کنار لحظه های بی قرار من
ببین با تو چه رویایی ست رنگ شوق چشمانم
شبی یک شاخه نیلوفر به دست آبیت دادم
هنوز از عطر دستانت پر از شوق است دستانم
تو فکر خواب گلهایی که یک شب باد ویران کرد
و من خواب ترا می بینم و لبخند پنهانم
تو مثل لحظه ای هستی که باران تازه می گیرد
و من مرغی که از عشقت فقط بی تاب و حیرانم
تو می آیی و من گل می دهم در سایه چشمت
و بعد از تو منم با غصه های قلب سوزانم
تو مثل چشمه اشکی که از یک ابر می بارد
و من تنها ترین نیلوفر رو به گلستانم
شبست و نغمه مهتاب و مرغان سفر کرده
و شاید یک مه کمرنگ از شعری که می خوانم
تمام آرزوهایم زمانی سبز میگردد
که تو یک شب بگویی دوستم داری تو می دانم
غروب آخر شعرم پر از آرامش دریاست
و من امشب قسم خوردم تر ا هرگز نرنجانم
به جان هر چه عاشق توی این دنیای پر غوغاست
قدم بگذار روی کوچه های قلب ویرانم
بدون تو شبی تنها و بی فانوس خواهم مرد
دعا کن بعد دیدار تو باشد وقت پایانم

شنبه 12 آذر 1390برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : حسین

سلامتیه اون که وقتی توی آغوش میگیریمش همه وجودمون میلرزه ... نه از ترس یا لذت عشقبازی ... لرزیدن ارکان وجودمون واسه وحشت از فردای بدون اونه ...

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
کشته های میدان التحریر به هفت نفر رسید

شمار کشته‌های میدان التحریر قاهره به هفت نفر افزایش یافت.
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از قاهره به نقل از پزشکان مصری اعلام کرد در درگیری‌های روز یکشنبه در میدان التحریر قاهره هفت نفر کشته شدند که چهار نفر از آنها بر اثر شلیک گلوله جنگی جان خود را از دست دادند.

جزعیات قانون جدید سربازی و شرط معافیت

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح دیروز خبرنگاران را به نشستی خبری فراخواند تا اخبار تازه‌ای از وضعیت قوانین خدمت سربازی و اجرای آنها ارائه کند.

اخبار سیدموسی کمالی درباره «لغو معافیت دوبرادری»، «رد کاهش دوره سربازی»، «تکذیب افزایش حقوق سربازان»، «حذف معافیت تک‌فرزند ذکور با پدر بالای 60 سال» همه حکایت از سختگیرانه‌شدن قوانین تازه و همچنین برخورد سازمان نظام وظیفه  با مشمولان می‌کند. کمالی حتی خبر داد: که تا وضعیت خدمت سربازی افراد مذکر مشخص نشده است، نمی‌توانند از بانک‌ها وام دریافت کنند.

افزایش حقوق نداریم

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه موادی از قانون سربازی که بار مالی داشته‌اند اجرایی نخواهد شد، تأکید کرد: براساس مصوبه جدید مجلس چیزی به نام افزایش حقوق سربازان، سربازان متاهل، پرداخت حقوق مناطق محروم، حق ماموریت و هزینه آموزش برای اوقات فراغت سربازان و غیره نخواهیم داشت؛ مگر در سال‌های آینده و با تأمین اعتبارات.

معافیت دوبرادری اجرا نخواهد شد

وی با اشاره به تصویب مجلس درباره معافیت دو برادری گفت: این طرح بعد از اصلاحیه‌هایی که روی آن انجام شد، قرار شد منوط به موافقت ستاد کل نیروهای مسلح و درصورت وجود مشمولان مازاد باشد که در حال حاضر ستاد کل آن مصوبه را نمی‌تواند اجرا کند.

کمالی خبر داد: با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که پیرامون این طرح صورت گرفت، برخی گمان کردند که طرح معافیت دوبرادری به‌صورت قانون درآمده و اجرا شده است، از همین رو زمان اعزام خود به سربازی را به تعویق انداختند.

حذف سه نوع معافیت دیگر

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مواد دیگری از قانون جدید سربازی خاطرنشان کرد: در گذشته تک‌فرزند ذکور پدر بالای 60 سال از خدمت سربازی معاف می‌شد اما در قانون جدید این موضوع حذف شده و تنها کسانی که قادر به انجام امور خود نباشند و نیازمند به مراقبت تشخیص داده شوند می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

کمالی یکی دیگر از تغییرات انجام‌گرفته در قانون خدمت سربازی را تغییر در شرایط معافیت فرزند ذکور مادر فاقد همسر دانست و گفت: در گذشته برخی‌ها از این قانون سوءاستفاده کرده و با انجام طلاق‌های صوری سعی می‌کردند از این موضوع به نفع خود سوء‌استفاده کنند اما در قانون جدید این افراد درصورتی می‌توانند از این معافیت استفاده کنند که تا 30 ماه از معافیت موقت استفاده کنند یا به عبارتی دیگر 30 ماه از تاریخ طلاق گذشته باشد.

او همچنین به قانون معافیت افرادی که با دختران معلول ازدواج می‌کنند اشاره کرد و گفت: در گذشته این افراد از سربازی معاف می‌شدند اما ما متوجه شدیم که عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین در قانون جدید از این به بعد هر کسی که بعد از ازدواج، همسرش معلول شود در شمول این قانون قرار می‌گیرد.

معافیت تحصیلی کوتاه می‌شود

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به‌مدت تحصیل دانشجویان در مراکز آموزشی تأکید کرد: در مصوبه جدید مجلس، مدت تحصیل در دانشگاه‌ها تغییراتی داشته که البته تاکنون این طرح ابلاغ نشده است.

به گفته کمالی در مصوبه جدید مجلس مدت تحصیل در دوره کاردانی از 3 سال به 2.5 سال، در مقطع کارشناسی ارشد از 8 سال به 6 سال، کارشناسی پیوسته از 6 سال به 5 سال، دکترای تخصصی از 5 سال به 6 سال تغییر یافته است. بر این اساس مدت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای پزشکی تغییری نکرده و به‌ترتیب همان 3 و 8 سال است.

معاون انسانی ستاد کل نیروهای‌مسلح همچنین با بیان اینکه به دانشگاه‌ها فرصت داده شده تا دو ترم بیشتر از مدت مجاز به دانشجویان اجازه تحصیل بدهند، خاطرنشان کرد: به سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز دستور داده شده که به آن دسته از مشمولانی که در مدت قانونی و ارفاقی موفق به گذراندن واحدهای تحصیلی خود نشده‌اند به اندازه دو ترم نیز اجازه ادامه تحصیل بدهد.

او همچنین داشتن معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل را یکی دیگر از شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها اعلام کرد وگفت: هیچ فردی نمی‌تواند همزمان حین خدمت ادامه تحصیل بدهد.

کمالی به‌مدت تحصیل دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در گذشته دانش‌آموزان می‌توانستند تا پایان 24‌سالگی در مقاطع تحصیلی درس بخوانند اما در طرح اصلاح مواد قانون این مدت به 20 سال کاهش پیدا کرده و دانش‌آموزان ‌باید در این مدت درس خود را تمام کنند در غیراین صورت غایب محسوب می‌شوند.

ثبت سند مجاز، وام ممنوع

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی تأکید کرد: در این ماده مجلس بند «و» را حذف کرده و بنابراین با اجرای این قانون انجام امور ثبت اسناد رسمی نیازی به تعیین تکلیف سربازی ندارد بنابراین افراد ذکور در دفاتر اسناد می‌توانند به جابه‌جایی و نقل و انتقال اقدام کنند.

کمالی ادامه داد: در این اصلاحیه بانک‌ها موظف شده‌اند برای پرداخت وام به مشمولان از آنان تعیین تکلیف نظام وظیفه را بخواهند و کسانی که وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص نکرده‌اند نمی‌توانند از این بانک‌ها وام دریافت کنند.

غایب‌ها محاکمه هم می‌شوند

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از اعمال قوانین جدید درباره بحث غیبت‌ها خبر داد و گفت: در گذشته درصورت وجود غیبت با هر مدتی سه ماه اضافه خدمت و در صورت دستگیری 6 ماه بوده است اما در قانون جدید درصورتی که مشمولان تا سه ماه غیبت داشته باشند سه ماه و درصورت داشتن سه ماه تا یک‌سال غیبت 6 ماه اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد. علاوه بر این فراری محسوب و درصورت دستگیری به محاکم قضایی معرفی می‌شوند و مجازات‌های دیگری نیز برایشان در نظر گرفته می‌شود.

کمالی از مشمولان غایب خواست تا زمانی که قانون جدید ابلاغ نشده است خودشان را به مراکز وظیفه عمومی معرفی کنند.

سناریوی تک نرخی شدن بنزین روی میز دولت

بیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به انجام مطالعات اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: تک نرخی کردن بنزین به‌عنوان یکی از سناریوهای مرحله دوم، مطرح‌شده و دردست بررسی است.

پیش از این یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از تک‌نرخی‌شدن بنزین خبر داده بود که بعدها آن را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، محمدرضا فرزین اظهار داشت: برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها سناریوهای مختلفی در دست بررسی است که یکی از سناریوهای مطرح تک‌نرخی‌کردن بنزین است.

وی تصریح کرد: هنوز چیزی دراین‌باره قطعی نشده است.

فرزین در پاسخ به این پرسش که دومین مرحله اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی چه زمانی اجرا می‌شود، گفت: هنوز زمان اجرای مرحله دوم را تعیین نکرده‌ایم. قرار است مطالعات انجام شده در این رابطه برای بررسی به دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شود.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
آمادگی آژانس برای اعزام یک تیم عالی رتبه به ایران

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از آمادگی آژانس برای اعزام یک تیم عالیرتبه به ایران سخن گفت.


یوکیا آمانو در نشست فصلی شورای حکام در بخشی از بیانیه مقدماتی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس برای اعزام یک تیم عالیرتبه از کارشناسان به ایران آمادگی دارد.

آمانو اعلام کرد: در پاسخ به نامه ایران(30اکتبر 2011) ,نامه ای در تاریخ 2نوامبر به دکترعباسی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نوشته و آمادگی آژانس را برای اعزام یک تیم عالیرتبه از کارشناسان ذیربط آژانس به ایران برای حل موضوعات مندرج در ضمیمه گزارش اعلام کرده ام.

مدیرکل آژانس تاکید کرد: امیدوارم هرچه زودتر تاریخی برای اعزام این تیم تعیین شود.

بهای طلا در بازارهای جهانی اوج می گیرد

ر اساس اعلام شرکت بین المللی مورگان استنلی، بهای طلا در راس سایر دارایی‌ها در سال 2012 افزایش خواهد یافت زیرا بحران بدهی اروپا به تخریب بازارها ادامه داده و موجب افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی ایمن می‌شود.

'پیتر ریچاردسون' اقتصاددان ارشد بازار طلا در شرکت مورگان استنلی که بیش از دو دهه بازار طلا را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید: احتمال بالایی وجود دارد که طلا یک روند کاملا' صعودی را تجربه کند.

وی در مصاحبه ای افزود: احتمال دارد در شش ماهه نخست سال میلادی آینده، بهای شمش طلا به رکورد دو هزار و 200 دلار در هر اونس برسد.

یازده سال است که قیمت طلا روند صعودی می پیماید زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت از دارایی خود در مقابل کاهش ارزش سهام ، کم ارزش شدن پول و خطر تورم هستند.

ریچاردسون دیروز در سنگاپور گفت: بحران منطقه یورو هیچ علامتی از بهبود یا نزدیک شدن به یک راه حل را نشان نمی دهد و خطر سرایت آن سراسر اروپا را تهدید می کند.

به گفته وی، کاهش معنی دار دارایی در ترازنامه ها حاکی از آن است که بازارهای مالی به طور کلی رشد خوبی ندارند و بسیار مشکل است که بتوان گفت این غائله چگونه به سرانجامی خوش خواهد رسید.

بهای طلا برای تحویل فوری که در تاریخ ششم سپتامبر (15 شهریور) به رکورد یک هزار و 921 دلار و 15 سنت در هر اونس رسیده بود و در ساعت 11 و 17 دقیقه روز پنج شنبه در سنگاپور به قیمت یک هزار و 758 دلار در هر اونس رسید.

دیدار چهره به چهره رئیس جمهور و وزرا با مردم

ئیس جمهور صبح پنجشنبه26 آبان با حضور در یکی از محله های منطقه 11 واقع در جنوب شهر تهران با اقشار مختلف مردم دیدار کرد و از نزدیک در جریان برخی مشکلات و مسایل آنان قرار گرفت.

در برنامه دیدار چهره به چهره محمود احمدی نژاد با مردم تهران که در قالب بخشی از چهارمین سفر استانی هیئت دولت به استان تهران برگزار می شود ، رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات و مسایل مردم دستور رسیدگی به مسایل آنان را صادر کرد.

همچنین اعضای مختلف هیئت دولت نیز در یکی دیگر از محله های منطقه 11 تهران حضور یافتند و همزمان با رئیس جمهور، مشعول انجام دیدارهای چهره به چهره با مردم و رسیدگی مسایل و مشکلات آنان هستند.


دیدارهای چهره به چهره رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مردم تهران در 2 مکان جداگانه در منطقه 11 و در حوالی میدان راه آهن برگزار می‌شود.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
احتمال آب گرفتگی معابر در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر در 19 استان کشور هشدار داد.

 از عصر شنبه و طی روز یکشنبه در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، تهران، البرز، قزوین و غرب اصفهان به سبب بارش متناوب باران و برف،‌ آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

 این شرایط در روز دوشنبه در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استانهای خوزستان، مازندران و خراسان رضوی نیز رخ می‌دهد

 از سوی دیگر، مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به آغاز بارش باران در تهران و ادامه بارش‌ها تا صبح پنجشنبه در پایتخت گفت: موج جدید بارش‌ها در تهران از بعدازظهر شنبه آغاز می‌شود.

 مهندس محسن جباری افزود: بارش باران در تهران تا صبح پنجشنبه به صورت متناوب و پس از آن تا بعدازظهر این روز به صورت پراکنده ادامه دارد.

باید به جای تهدید با ایران گفتگو کرد

وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد امکان اعمال تحریم ایران به پایان رسیده و باید با این کشور گفتگو کرد.
 سرگئی لاوروف گفت : "در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد هر کار ممکن که به طور مستقیم یا غیرمستقیم می تواند به برنامه هسته ای ایران ارتباط داشته باشد، عملی شده است. هدف فشار از راه اعمال مجازات همین بود. بقیه تحریمها به طور یکجانبه از طرف آمریکایی ها، اروپایی ها، ژاپنی ها و انگلیسی ها عملی می شود.

وی افزود: "ضمناً آمریکایی ها تحریمهای یکجانبه خود را بر اساس فرامرزی به کار گرفته و در واقع شرکتهای کشورهای ثالث پیروی کننده از تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد، ولی اقدام کننده در خارج از محدوده تحریمهای خیلی سخت تر آمریکایی را مجازات می کنند".

به نظر سرگئی لاوروف، علت دامن زدن به هیجان و هیاهو درباره برنامه هسته ای ایران اتخاذ تحریمهای جدید علیه آن است.

وی گفت : "با وجود اینکه در مورد تحقیقات نظامی فرضی ایران هیچ امری کشف نشده ولی مدیرکل آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی ناگهان در آخرین گزارش خود تصمیم می گیرد وقایعی را که 8 سال تمام معلوم بود به عنوان اثبات کننده موجودیت برنامه نظامی معرفی کند و شما می بینید حالا در اسرائیل، اروپا و ایالات متحده در این مورد بر اساس مطلقاً توخالی چه غوغایی می شود."

لاوروف افزود: یعنی من ممکن می دانم که این عملیات کارگردانی شده باشد. این ممکن است وسیله ای برای دامن زدن به هیجانات افکار عمومی و تدارک زمینه برای اعمال مجازاتهای یکجانبه جدید باشد.

رایزنی روسای مجالس ایران و کویت

روسای مجالس ایران و کویت در گفتگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.
ضرورت حمایت از روند اصلاحات در سوریه و تلاش برای حل مشکلات این کشور از طریق گفتگو و رایزنی مهمترین محورهای گفتگوی تلفنی لاریجانی و جاسم الخرافی بود

لاریجانی در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه قدرت های بین المللی به دنبال آشفته سازی و تشدید بحران در سوریه هستند، گفت: قدرت های جهانی از به نتیجه رسیدن روند اصلاحات در سوریه خشنود نیستند و به شیوه های گوناگون سعی در تخریب روند حل بحران سوریه از طریق گفتگو و رایزنی دارند.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
گزارش آمانو و ادعای توسعه ادوات هسته ای

جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس در حالی منتشر شد که همچنانکه پیش‌بینی می‌شد اتهامات بی‌سابقه‌ای در این گزارش نسبت به ایران روا داشته شده که مورد انتقاد بسیاری کشورها از جمله چین و روسیه و جنبش عدم تعهد قرار گرفته است.

ر حالی که آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در تاسیسات هسته‌ای و در مکان‌هایی خارج از این تاسیسات که این مواد به طور معمول در آنجا استفاده می شوند ادامه می دهد، از آنجا که ایران همکاری لازم را به عمل نمی آورد و از جمله پروتکل الحاقی را اجرا نمی کند آژانس قادر نیست اطمینان موثق در باره فقدان مواد و فعالیتهای هسته‌ای اعلام نشده در ایران را فراهم و جمع‌بنــدی کند که مواد هسـته‌ای در ایران برای مقاصد صلح‌آمیز است.

 آژانس در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، نگرانی‌های جدی دارد. بعد از ارزیابی دقیق و موشکافانه اطلاعات وسیعی که در اختیارش است، آژانس دریافت که این اطلاعات در مجموع معتبر هستند. این اطلاعات حاکی از آن است که ایران فعالیت‌هایی را در ارتباط با توسعه ادوات انفجاری هسته‌ای انجام داده است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که پیش از پایان سال 2003 این فعالیتها تحت یک برنامه تنظیم شده، انجام شده و برخی از این فعالیت‌ها ممکن است همچنان ادامه داشته باشند.

نظر به نگرانی‌هایی که در سطور فوق شناسایی شد از ایران خواسته می‌شود به منظور فراهم کردن توضیحات روشنگرانه نسبت به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ایش که در ضمیمه گزارش مورد شناسایی قرار گرفتند بدون تعلل و به طور محتوایی وارد گفتگو و همکاری با آژانس شود.

آژانس مشغول کار با ایران به منظور حل و فصل ناهمخوانی موجود در راستی آزمایی موجودی فیزیکی آزمایشگاه تحقیقاتی چند منظوره جابربن حیان است.

به منظور ایجاد اعتماد بین‌المللی به ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، مدیر کل از ایران می‌خواهد همان گونه که در قطعنامه‌های الزام‌آور شورای حکام و شورای امنیت خواسته شده در جهت اجرای کامل موافقتنامه پادمان و سایر تعهداتش از جمله: اجرای مفاد پروتکل الحاقی، اجرای کد اصلاحی 1/3 ترتیبات فرعی موافقتنامه پادمانهایش، تعلیق فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی، تعلیق فعالیت‌های مرتبط با آب سنگین گام بردارد و همانطور که در فوق اشاره شد به نگرانی‌های جدی آژانس درمورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ایش بپردازد.

مدیر کل به گزارش‌دهی به طور مقتضی ادامه خواهد داد.

همه مدارس نوبت صبح مناطق 1 تا 5 تهران امروز تعطیل است

به علت بارش شدید برف و برودت هوا همه مدارس نوبت صبح "پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی" مناطق 1 تا 5 شهر تهران امروز چهارشنبه تعطیل است.

مچنین همه مدارس نوبت صبح پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی استان البرز هم امروز تعطیل است.

به علت بارش شدید برف و برودت هوا مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی فیروزکوه و دماوند هم در نوبت صبح چهارشنبه تعطیل است.

همه مدارس نوبت صبح پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های شهریار، شهرقدس و ملارد هم تعطیل شد


جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
سیارکی به بزرگی چهار زمین فوتبال از کنار زمین عبور می کند

یک سیارک عظیم به بزرگی چهار زمین فوتبال، روز سه‌شنبه 8 نوامبر (18 آبان) در نزدیک‌ترین فاصله با زمین، طی 35 سال اخیر، از میان مدار زمین و ماه عبور می‌کند

این سیارک که 2005 YU55 نامگذاری شده در این روز از فاصله 325 هزار کیلومتری زمین خواهد گذشت که به گفته کارشناسان تهدیدی برای زمین محسوب نمی‌شود.

طبق محاسبه کارشناسان، در صورتی که یک جسم با این اندازه با زمین برخورد کند، منجر به یک انفجار 4000 مگاتنی و یک زلزله هفت ریشتری شده و در صورت برخورد با آب باعث ایجاد یک سونامی 21 متری خواهد شد که محیطی تا 96 کیلومتر را در بر خواهد گرفت.

آخرین بار که یک سنگ با این بزرگی از فاصله نزدیک زمین عبور کرد، در سال 1976 بود که کسی حتی دانشمندان ناسا متوجه آن نشدند!

نماز عید قربان در دانشگاه تهران اقامه شد

 نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور صبح دیروز دوشنبه با حضور جمع کثیری از مردم در دانشگاه تهران برگزار شد. نماز عید قربان در تهران با حضور مردم مومن و انقلابی راس ساعت 8 صبح در دانشگاه تهران به امامت سیداحمد خاتمی اقامه شد.

آغاز جمع آوری سکه های پارسیان

معاون سازمان حمایت مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری سکه‌های پارسیان از بازار گفت: اتحادیه طلا و جواهر متقبل شده تا بدون ضرر و زیان، این سکه‌ها را از بازار جمع‌آوری کرده و امحا کند.

زعفران ایرانی ام اس را درمان می کند

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آلبرتا در آمریکا در یک آزمایش جالب تاکید کردند که زعفران ایرانی ام اس را درمان می‌کند.

به گزارش سایت اینترنتی ایمپوروو ام‌.اس واکینگ، آنها می‌گویند: ما در زعفران ماده‌ای موسوم به «کروسین» را شناسایی کرده‌ایم که از سلول‌های مغزی در محیط کشت آزمایشگاهی و سایر مدل‌های مبتلا به ام اس، محافظت می‌کند.

این ماده در واقع از آسیب دیدن سلول‌هایی که غلاف میلین را در مغز تولید می‌کنند، جلوگیری می‌نماید. میلین لایه‌ای است که مانند عایقی محافظ در اطراف نورون‌ها (سلول‌های مغزی) عمل می‌کند.

بیماری ام اس شامل بروز التهاب در سلول‌های مغزی است که در چنین حالتی سلول‌های مغز این عایق محافظتی خود را از دست می‌دهند. متخصصان تاکید کردند که هرچند هنوز در مراحل آزمایشات بالینی نیستند اما یافته‌ جدید بسیار جالب و در زمینه درمان ام اس در آینده بسیار امیدبخش است

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین

بارش های کشور ۲۵۰ درصد افزایش یافت

 مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از افزایش 250درصدی بارش‌های کشور در مقایسه با سال گذشته خبر داد

کار وزیر اقتصاد سخت تر شد 

در آستانه استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، انتشار گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس از ابعاد مختلف اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و معرفی وزارت اقتصاد به‌عنوان یکی از مقصران اصلی این پرونده، جلسه سختی را برای سید شمس الدین حسینی رقم زده است.
افزایش خشونتهای پلیس آمریکا علیه مخالفان

درحالی‌که موج سرما و برف شرق آمریکا را دربرگرفته‌است، معترضان جنبش اشغال وال‌استریت همچنان به تظاهرات خود در نیویورک و چند ایالت دیگر ادامه می‌دهند

در همین حال پلیس آمریکا با تداوم اقدامات سرکوبگرانه خود علیه معترضان ضد‌سرمایه‌داری، معترضان جنبش اشغال دنور در ایالت کلرادو آمریکا را با گلوله‌های پلاستیکی و اسپری فلفل مورد حمله قرار داد. پلیس اعلام کرده‌است که 20 نفر از معترضان را در دنور دستگیر کرده‌است.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
1)مرگ دیکتاتور لیبی:سرهنگ قذافی، دیکتاتور لیبی که بیش از چهار دهه با پنجه آهنین بر ملت لیبی حکومت کرد، سرانجام روز پنجشنبه 28 مهر 1390 در مخفیگاه خود در شهر سرت توسط انقلابیون لیبی دستگیر و به هلاکت رسید. زمانیکه شهر سرت با پیشروی نیروهای شورای نظامی لیبی سقوط کرد قذافی در حفره‌ زیر پلی بین شهری در شهر سرت پنهان شده بود. قذافی در آنجا زنده دستگیر شد اما در مسیر انتقال به مصراته با تیراندازی انقلابیون خشمگین و به ضرب 2 گلوله کشته شد. نیروهای انقلابی لیبی پس از گذشت 9 ماه از آغاز قیام مردمی این کشور (27 بهمن تاکنون) با کشتن دیکتاتور انتقام 4 دهه خشونت و سرکوب را گرفتند. این امیدواری وجود دارد که با پایان دیکتاتوری سیاه قذافی در لیبی و ورود این کشور به مرحله نوینی از حیات سیاسی خود، راه برای اعمال حاکمیت ملی توسط مردم این کشور هموار شود.

2)طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن این سر شماری بزرگترین سرشماری است که در این کشور انجام می‌گیرد. این سرشماری هر ده سال یک بار با هدف تعیین مشخصات جمعیتی کشور ایران توسط مرکز آمار ایران انجام می‌گیرد. آخرین سرشماری از این دست سرشماری سال 1385 بود که در آن جمعیت ایران حدود ۷۰ میلیون تعیین شد.

درایران، بنابر مادهٔ ۴ قانون مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر ده سال یک بار با فرمان رئیس جمهور اجـرا می‌شود(که البته جدیدا این قانون تغییر کرده وبه 5 سال تنزل یافته است یعنی از این پس این آمارگیری هر 5 سال یکبار انجام خواهد شد) .

همزمان با اولین روز از آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در این طرح ملی شرکت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، با توصیه به آحاد مردم برای همکاری با مأموران آمار در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کردند: سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه ریزی صحیح بمنظور بهره مندی از آینده ای منطقی، معقول و مطلوب است.

3)زمین لرزه در ترکیه :زمين لرزه اي به بزرگي 2/7 ريشتر بعد از ظهر روز يكشنبه استان وان و استان هاي حومه آن را بشدت به لرزه درآورد كه به گفته وزير كشور تركيه بيش از 350 نفر زخمي برجا گذاشت و منجر به تخريب نزديك به 970 واحد مسكوني و تجاري شد.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : حسین
  اتفاقات مهم هفته 

1 )مرگ دیکتاتور لیبی:سرهنگ قذافی، دیکتاتور لیبی که بیش از چهار دهه با پنجه آهنین بر ملت لیبی حکومت کرد، سرانجام روز پنجشنبه 28 مهر 1390 در مخفیگاه خود در شهر سرت توسط انقلابیون لیبی دستگیر و به هلاکت رسید. زمانیکه شهر سرت با پیشروی نیروهای شورای نظامی لیبی سقوط کرد قذافی در حفره‌ زیر پلی بین شهری در شهر سرت پنهان شده بود. قذافی در آنجا زنده دستگیر شد اما در مسیر انتقال به مصراته با تیراندازی انقلابیون خشمگین و به ضرب 2 گلوله کشته شد. نیروهای انقلابی لیبی پس از گذشت 9 ماه از آغاز قیام مردمی این کشور (27 بهمن تاکنون) با کشتن دیکتاتور انتقام 4 دهه خشونت و سرکوب را گرفتند. این امیدواری وجود دارد که با پایان دیکتاتوری سیاه قذافی در لیبی و ورود این کشور به مرحله نوینی از حیات سیاسی خود، راه برای اعمال حاکمیت ملی توسط مردم این کشور هموار شود.

2)طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن این سر شماری بزرگترین سرشماری است که در این کشور انجام می‌گیرد. این سرشماری هر ده سال یک بار با هدف تعیین مشخصات جمعیتی کشور ایران توسط مرکز آمار ایران انجام می‌گیرد. آخرین سرشماری از این دست سرشماری سال 1385 بود که در آن جمعیت ایران حدود ۷۰ میلیون تعیین شد.

درایران، بنابر مادهٔ ۴ قانون مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر ده سال یک بار با فرمان رئیس جمهور اجـرا می‌شود(که البته جدیدا این قانون تغییر کرده وبه 5 سال تنزل یافته است یعنی از این پس این آمارگیری هر 5 سال یکبار انجام خواهد شد) .

همزمان با اولین روز از آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در این طرح ملی شرکت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، با توصیه به آحاد مردم برای همکاری با مأموران آمار در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کردند: سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه ریزی صحیح بمنظور بهره مندی از آینده ای منطقی، معقول و مطلوب است.

3)زمین لرزه در ترکیه :زمين لرزه اي به بزرگي 2/7 ريشتر بعد از ظهر روز يكشنبه استان وان و استان هاي حومه آن را بشدت به لرزه درآورد كه به گفته وزير كشور تركيه بيش از 350 نفر زخمي برجا گذاشت و منجر به تخريب نزديك به 970 واحد مسكوني و تجاري شد.


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حسین چراق هدایت است و آدرس hosseinshirinabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 21435
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس